آموزش میکاپ لایت

تاریخ ارسال : 1401/02/04

برای داشتن یک میکاپ لایت و نچرال باید هر یک از قسمت‌های صورت را به گونه‌ای آرایش کنید که در نهایت آرایش غلیظ و زننده‌ای نداشته باشند. باید با هنر ترکیب کردن رنگ‌ها با یکدیگر آشنا باشید تا بتوانید یک هارمونی زیبا و ملیح در چهره خود ایجاد کنید. همچنین باید به خوبی با تکنیک محو کردن رنگ‌ها در یکدیگر آشنایی داشته باشید تا هیچ مرزی بین رنگ‌ها باقی نماند و آرایش شما کاملا طبیعی و نچرال جلوه کند. در ادامه می‌توانید با مراحل آموزش میکاپ لایت آشنا شوید:

آموزش میکاپ لایت

 

  1. پوست خود را آماده‌سازی کنید.

برای آنکه کرم پودر روی پوستتان ظاهر طبیعی داشته باشد و اصطلاحا نماسد، باید پوست خود را با استفاده از آبرسان و پرایمر مناسب آماده‌سازی کنید. انجام این کار علاوه بر طبیعی جلوه دادن آرایش، باعث افزایش ماندگاری کرم پودر و جلوگیری از اکسید شدن آن می‌شود.

 

  1. کرم پودر را به مقدار کم روی کل پوست پخش کنید.

در این مرحله انتخاب نوع کرم پودر بسیار حائز اهمیت است. کرم پودری که برای میکاپ لایت و طبیعی استفاده می‌کنید باید کاملا سبک و دارای کاور مدیوم (متوسط) باشد تا احساس سنگینی روی پوست ایجاد نکند و بعد از گذشت چند ساعت، حالت کیکی مانند به خود نگیرد.

یکی از بهترین کرم پودرهایی که برای این منظور می‌توانید استفاده کنید، کرم پودر وت اند وایلد است که پخش شوندگی بسیار راحت، بافت فوق‌العاده سبک و کاور لایت و طبیعی دارد.

از این برند کرم پودر وت اند وایلد مدل فوتوفوکوس برای پوست چرب و مختلط و کرم پودر فوتوفوکوس وت اند وایلد مدل dewy lumineux برای پوست نرمال تا خشک مناسب می‌باشند.

بعد از انتخاب کرم پودر مناسب، مقدار کافی از آن را روی پوستتان بزنید. سپس با کمک براش مخصوص کرم پودر و یا اسفنج مرطوب شده، کرم پودر را روی کل صورت پخش کنید.

این مرحله را با دقت و حوصله کافی انجام دهید زیرا هر چه کرم پودر بیشتر محو شود، جلوه طبیعی‌تری روی پوست دارد.

 

  1. کانسیلر را روی نواحی مورد نظر بزنید.

مقدار کمی از کانسیلر را به زیر چشم، روی تیغه بینی، وسط پیشانی و روی چانه بزنید. سپس با کمک ابزار مناسب کاملا محوش کنید تا هیچ مرز غیرطبیعی باقی نماند. برای تثبیت کانسیلر در زیر چشم و جلوگیری از جمع شدن آن در خطوط، از پودر فیکس استفاده کنید.

انتخاب کانسیلر سبک نیز به اندازه کرم پودر مهم است زیرا کانسیلر اگر کاور بالا و بافت سنگینی داشته باشد، خطوط زیر چشم را بیشتر در معرض دید قرار می‌دهد.

به عنوان یک کانسیلر سبک می‌توانید از کانسیلر مایع فلورمار استفاده کنید که کاور متوسط، بافت سبک و ماندگاری بالایی دارد.

 

  1. صورت خود را کانتور کنید.

برای داشتن میکاپ لایت نباید کانتور صورت را در حد زیاد و اغراق آمیز انجام دهید. فقط کافیست کمی از برنزر پودری یا کرمی را روی دو طرف تیغه بینی و زیر استخوان گونه‌ها بزنید. سپس با صبر و حوصله کافی محوش کنید.

 

  1. سایه چشم و کمی ریمل بزنید.

برای آرایش چشم ابتدا پشت پلک‌ها را با استفاده از کانسیلر، صاف و یکدست کنید. سپس مقداری سایه کرم رنگ روی قسمت میانی پلک بزنید و با حرکات رفت و برگشتی، محوش کنید.

در صورت تمایل می‌توانید کمی سایه قهوه‌ای رنگ روی گوشه خارجی پلک‌ها بزنید و به به سمت بیرون پلک و کمی رو به بالا محوش کنید. این کار باعث می‌شود تا چشمان شما کشیده‌تر به نظر برسند.

در نهایت با زدن ریمل، آرایش چشمان خود را تکمیل کنید. بدین منظور می‌توانید از ریمل Scandaleyes ریمل لندن استفاده کنید که به صورت کاملا طبیعی به مژه‌ها حجم می‌دهد بدون آنکه مژه‌ها را به یکدیگر بچسباند!

 

  1. رژلب و رژگونه بزنید.

برای رژلب و رژگونه از رنگ‌های لایت و کم رنگ استفاده کنید. بهترین محصول برای داشتن میکاپ لایت، تینت لب و گونه است زیرا تینت‌ها به طور کلی رنگ دهی بسیار طبیعی و لایتی دارند و میکاپ شما را کاملا نچرال و اروپایی جلوه می‌دهند.

تینت لب اتود در سه رنگ نارنجی، قرمز و صورتی، یک محصول بسیار مناسب است که می‌توانید از آن به عنوان رژلب و رژگونه استفاده کنید.

اکنون میکاپ لایت شما تکمیل شده است. در صورت تمایل می‌توانید با استفاده از اسپری فیکس، آرایش خود را کاملا تثبیت کنید.

مسلما با تمرین و تکرار زیاد به مرور زمان می‌توانید این مراحل را به شکل حرفه‌‌ای‌تر انجام دهید و هر بار نسخه‌ای زیباتر از چهره خود را نمایان کنید.

سلامت پوست و مو

می خوام بهترین راهها و محصولات برای مراقبت از پوست رو بهتون معرفی کنم.

غزال ضیا

نویسنده

6

مقاله

1401/01/30

تاریخ ایجاد