آیا کرم دور چشم رتینول دار برای رفع چروک و تیرگی دور چشم خوبه؟

تاریخ ارسال : 1401/03/04

همه آنچه باید درباره رتینول بدونین توی این مطلب برایتون نوشتم.

رتینول یکی از مشتقات ویتامین A است که به علت داشتن خواص زیاد، به عنوان ترکیب اصلی در بسیاری از محصولات ضد پیری وجود دارد. اما تاثیر رتینول تنها روی کاهش چین و چروک‌ها نیست؛ این ماده با افزایش سرعت گردش سلولی باعث جایگزینی سلول‌های جدید و سالم به جای سلول‌های قدیمی و مرده می‌شود.

این فرآیند که نوسازی سلولی نام دارد، به کاهش تیرگی‌های روی پوست و حتی آکنه‌های صورت کمک زیادی کند.

رتینول جزء ترکیبات تشکیل دهنده بسیاری از کرم‌های دور چشم است و برای کاهش علائم پیری و تیرگی زیر چشم قابل استفاده می‌باشد. شاید برایتان این سوال پیش آید که مگر می‌شود از رتینول که یک ماده محرک و قوی است، برای دور چشم استفاده کرد؟

برای یافتن پاسخ این سوال می‌توانید مقاله فواید و عوارض رتینول برای دور چشم را مطالعه کنید تا هر اطلاعاتی که درباره این ترکیب و روش مصرف آن نیاز دارید، به دست آورید.

 

کرم دور چشم رتینول دار برای چه افرادی مناسب است؟

رتینول تاثیرات مثبت زیادی بر پوست دارد و به عنوان یکی از قوی‌ترین ترکیبات ضد پیری شناخته می‌شود.

رتینول با تحریک ساخت کلاژن و الاستین، چین و چروک‌ها را کاهش داده و سفتی و قوام پوست را حفظ می‌کند. از طرفی با افزایش سرعت گردش سلولی، پوست کدر و بی کیفیت را تبدیل به پوستی شاداب، شفاف و تازه می‌کند. حال این سوال پیش می‌‎آید که خرید کرم دور چشم رتینول دار به چه کسانی توصیه می‌شود؟

به طور کلی رتینول برای انواع پوست‌ها قابل استفاده است مگر پوست خیلی خشک و حساس که آن هم اگر مصرف رتینول را از مقدار خیلی کم آغاز کرده و سپس به تدریج اضافه کند، مشکلی برای پوستش به وجود نمی‌آید.

برای مصرف رتینول نمی‌توان محدوده سنی مشخصی را تعیین کرد. اما به طور معمول توصیه می‌شود که از سنین بین 28 تا 30 سالگی، مصرف رتینول برای دور چشم آغاز شود زیرا معمولا از این سن به بعد تولید کلاژن و الاستین در پوست متوقف شده و پوست در معرض پیری و افتادگی قرار می‌گیرد.

ولی به طور کلی در هر سنی که احساس کردید چروک‌های سطحی دور چشم در حال شکل گیری و علائم پیری در حال نمایان شدن هستند، استفاده از کرم دور چشم رتینول را شروع کنید.

کرم دور چشم اینکی لیست نمونه‌ای از دور چشم‌های حاوی رتینول است که فرمولاسیون بسیار ملایم و سازگار با پوست حساس دور چشم دارد. در ساخت این کرم از رتینول کپسولی استفاده شده که به تدریج در پوست آزاد می‌شود و اثر خود را کم کم اعمال می‌کند. در نتیجه پوست به یک باره در معرض مقدار زیادی رتینول قرار نمی‌گیرد و احتمال بروز حساسیت به حداقل می‌رسد.

با این حال اگر تاکنون از محصولات حاوی رتینول استفاده نکرده‌اید و نمی‌دانید که پوست شما چه واکنشی به این ماده نشان می‌دهد، طی یکی دو هفته اول از این محصول دوبار در هفته یا شب در میان استفاده کنید تا پوستتان به تدریج به رتینول عادت کند.

در کنار استفاده از رتینول حتما در طول روز از یک ضد آفتاب دور چشم نیز استفاده کنید زیرا رتینول باعث افزایش حساسیت پوست نسبت به نور خورشید می‌شود.

سلامت پوست و مو

می خوام بهترین راهها و محصولات برای مراقبت از پوست رو بهتون معرفی کنم.

غزال ضیا

نویسنده

6

مقاله

1401/01/30

تاریخ ایجاد